NLP Alaptanfolyam

Az NLP Alaptanfolyam 10 hétvégéből áll, a klasszikus NLP Practitioner képzések tematikáját követi, amit mi három részre bontottunk:

  1. Bevezető az NLP-be (1. hétvége)
  2. NLP AlapokAlapja (2-5. hétvége)
  3. HaladóNLP (6-10. hétvége)

Az NLP Alaptanfolyam sikeres elvégzése nemzetközileg elismert NLP-művelői (NLP-Practitioner) oklevélre jogosít.

Az őszi Alaptanfolyam a 2017/18-as tanévben 2017. szeptember 23-án kezdődik, a tanfolyam megkezdésének előfeltétele a Bevezető az NLP-be hétvége elvégézése.

Én már elvégeztem…

“Az NLP Alaptanfolyam 10 hétvégéje alatt olyan gyakorlatokat tehetsz magadévá, amitől egyszerre csak azt veszed észre, hogy egyre határozottabban fogsz haladni célod felé, könnyedén, lazán, energiával telten. Megváltozik kommunikációd, mintha az emberek is változnának körülötted, pedig nem, Te vagy a pozitív változás. És miután kapcsolatban vagyunk, a másik nem tudja nem észlelni ezt a változást…”

Apropóóó, változás! Nézd csak, ilyen voltam tavaly szeptemberben, aztán elvégeztem a 160 órás NLP Alaptanfolyamot, és ilyen lettem május végére. :-) Szeptemberben pedig folytatom az NLP Mestertanfolyammal, mert csak a változás állandó! Jövő májusban küldök újabb képet! :-)

Szilágyi Csaba
tsaba123@freemail.hu

AlapokAlapja

Tematika

  • Nyelvi minták: Meta-modell, Milton-modell

    Gondoltál már arra, hogy milyen jó is lenne pontosabban tudni, hogy mi jár a másik ember fejében? Érdekes lenne megismerni a másikat egy sokkal mélyebb szinten, mik azok a tudattalan mozgatórugói, amik meghatározzák viselkedését, kommunikációját? A Meta-modell kérdések segítségével gyorsan és hatékonyan tudunk információt gyűjteni. Pontosíthatjuk a másik személy által közölt üzenetet, és akár tágíthatjuk látószögét is, amin keresztül tekint a világra és alakítja ki saját térképét. Előbb utóbb azt vesszük észre, milyen kellemes beszélgetőpartnerek vagyunk. Pedig „csak” kérdezünk, és figyelünk, kapcsolódunk a másikhoz… A Milton-modell a befolyásolás művészete, segítségével művészi általánosságban beszélve hatunk a másik emberre. De nem csak a másikra hathatunk, hanem közvetlen kapcsolatba kerülhetünk tudattalan elménk erőforrásaival, és felhasználjuk azokat saját céljaink eléréséhez.
  • Rögzítéses és életfonal-gyakorlatok

    Mit szólnál hozzá, ha lenne rajtad egy gomb, amit ha megnyomsz, akkor elöntene a „bátorság” érzése? Mit szólnál, ha egy kellemetlen helyzet, amibe folyton, újra meg újra belekerülsz, átalakulhatna egy örömteli élménnyé, mi több, még támogatna is abban, hogy az újabb helyzeteket kedved szerint megoldjad? Az egyik NLP alapfeltevése azt mondja: Az alkotott élmények éppúgy befolyásolnak, mint a megtörténtek.
  • Elérhető célok kitűzésének módszere

    Talán töprengtél már azon, hogy vannak ugyan céljaid, de valamiért mégsem éred el őket? Hogy dolgozol ugyan egy célodért, de mintha minden energiád lemerítenéd, mire eléred. Van egyáltalán célod? Az NLP célkitűzés módszere segít a céljaidat úgy megformálni, hogy azokat lazán, könnyedén elérd, és a végeredmény egy csodálatos érzés legyen! A célkitűzésnek, és minden más NLP-s gyakorlatnak, mely jelentősebb változást eredményezhet a viselkedésedben, fontos része a várható eredmény ökológiai vizsgálata, azaz a változás környezetedre gyakorolt hatásainak vizsgálata is.Mivel minden mindennel kapcsolatban van, ezért a változásod (amit Te szeretnél) hat rád, gondolkodásodra, viselkedésedre, és kihat a környezetedre, a veled kapcsolatban álló személyekre. Fontos, hogy ez a változás mindenki (beleértve a saját Énedet is) számára elfogadható és örömteli legyen. Legfőképpen Te legyél képes kezelni a változás következményeit. Az ökológiai vizsgálatot ezért is nevezzük a következmények vizsgálatának.
  • Érzékszerveink élesítése

    Érzékelésünk élesítésével még finomabb megkülönböztetésekre leszünk képesek. Megtanuljuk, hogy hogyan lehet a másik személlyel megteremteni azt a közös hullámhosszt, amivel „rokonszenvet” érezhet a másik irántunk. Mi pedig teljesen nyitottak és ráhangoltak lehetünk a másik személy élményvilágára. Megtanuljuk, milyen az, amikor egy semleges pozícióból (megfigyelői helyzetből) szemlélünk egy szituációt, és benne saját magunkat.
  • Metaforák

    Voltál már úgy, hogy olvastál egy mesét a gyermekednek, (vagy emlékszel még talán, hogy neked olvastak egy mesét) és elmúlt a gyerekednek egy bizonyos félelme, vagy valamihez megváltozott a hozzáállásod? A mesék, történetek a metaforák legszebb formái, melyek közvetlenül a tudattalanunkra hatnak. További metaforák, e kollektív, tudattalan tartalmak használatának számos lehetőségével ismerkedhetünk meg a képzésen.
  • Szubmodalitások

    Élményeinket a megjelenítő rendszerünkön keresztül (képek-hangok-érzések, ezek a modalitások) alkotjuk és ezeken keresztül is tudjuk felidézni a korábbi élményeinket. A szubmodalitások (a képek, hangok és érzések minőségi jellemzői) átrajzolásával kellemetlen élményeket hasznossá alakítunk. Hunyd le a szemed, idézz fel és állóképként jeleníts meg egy enyhén kellemetlen élményedet! Milyen színű a kép, vagy milyen hangot hallasz? Most távolítsd el a képet magadtól, vagy halkítsd le a bántó hangot. Akár egy kellemesebb színárnyalatot is alkalmazhatsz a képen… Adj hozzá valami kellemes háttérzenét…
    Hogy tetszik? Tovább színezheted, ha kedved tartja. Holnap idézd fel megint ezt az élményt, és figyeld, mit tapasztalsz?

 

HaladóNLP

Tematika

  • További Miltoni nyelvi minták megismerése

    A Milton-modell a befolyásolás művészete, segítségével művészi általánosságban beszélve hatunk a másik emberre. De nem csak a másikra hathatunk, hanem közvetlen kapcsolatba kerülhetünk tudattalan elménk erőforrásaival, és felhasználjuk azokat saját céljaink eléréséhez.
    • A múlt átértékelése (Change personal history)

      Ezzel a gyakorlattal átalakíthatod egy múltbeli kellemetlen élményed, amely újra meg újra felbukkan. Az életfonaladon megkeresed a legkorábbi időpontot, amikor ezt az élményt átélted, beleviszel olyan hasznos erőforrásokat, amelyekkel átértékeled az élményhez való viszonyod.Vegyünk egy példát: valaki fél a lépcsőzéstől, mert mindig megbotlik. Ami persze bekövetkezik, mert másra sem tud gondolni, hogy „jaj, mindjárt megbotlom”. Persze megbotlik, és utána dühösnek, frusztráltnak érzi magát. A gyakorlatot elvégezve, továbbra sincs kizárva, hogy megbotlik a lépcsőn, de elmúlhat a félelme a lépcsőzéstől, a lépcsőnél már lehet, eszébe sem jut, hogy „jaj megbotlom”. És persze simán, lazán felmegy rajta (mert a figyelme nem azon van, hogy „megbotlik”). Ha netán megbotlik, nevet egyet rajta, hogy „na már megint”, legyint egyet, majd megy tovább…

    • Mentoros életfonal (Robert Dilts)

      Kiváló gyakorlat arra, hogy több szemszögből megvizsgáljunk, körbejárjunk egy helyzetet  Ez lehet egy konfliktus, egy döntési helyzet, vagy bármilyen élethelyzet, amelyben nem rendelkezünk elegendő információval, erőforrással.  Mivel már megtanultuk korábban, hogyan kerüljünk „megfigyelői helyzetbe”, így könnyedén körbe tudjuk járni a „jelen” helyzetben levő Énünket. A cél elsősorban az információszerzés, melynek birtokában több választási lehetőségünk lesz az adott helyzetben.
  • Harmóniateremtés - egy emberen belül és több ember között

    Megtanuljuk, hogyan is kapcsolódhatunk a másikhoz, a másik megjelenítő rendszeréhez, különféle logikai síkokon, az aprólékosságtól kezdve a nagy általánosságig.
    Amikor egy részünkben belső feszültség keletkezik, akkor az a részünk, ami ezt a feszültséget kelti, valamit üzenni akar számunkra. Mi ezt feszültségnek érezzük, de van ennek a részünknek egy magasabb, egy fontosabb, egy nemesebb célja, amit most úgy jelez, hogy feszültséget kelt, ha ezt a magasabb célt (belső értéket) sérülni látja. Amikor megértjük ezt a magasabb célt, akkor – gyakorlatok segítségével – találhatunk más megoldásokat is arra, hogy ezt a „nemesebb” célt ugyanúgy elérhesse, vagy a magasabb érték fontossága megmaradhasson, és közben teljesen lazák maradhatunk, és még a tudatos célunkat is elérjük!
  • Ellentmondó üzenetek kezelése

    Kommunikációs gyakorlatok ilyen és hasonló helyzetek feloldására, a „nyúl kiugrasztására” : beszélgetsz pároddal, elmondja, hogy mennyire tetszik neki az új frizurád vagy az új nyakkendőd, de közben minden más „csatornán” ordít, hogy egyáltalán nem tetszik neki.
  • Haladó célkitűzés

    A célkitűzéseink finomítását szolgáló gyakorlatok párban folynak. A kérdező kalauz minden érzékszervével arra figyel, hogy célkitűzésed lebontásában hol vannak ellentmondások, kihagyások, vagy általánosítások. Alkalmazzuk a meta modelleknél tanult kérdezési technikákat.
    A gyakorlat végére kiderül milyen erőforrásokra is van szükségünk még a célunk eléréséhez, amit akár egy korábban tanult gyakorlattal megtámogathatjuk, rögzíthetjük, majd beépíthetjük az életfonalunkba.
  • Bevezető a gondolkodási stratégiákba

    Nagyon érdekes felfedezni azt a folyamatot, hogy például, hogyan vásárolok egy új mobiltelefont. Vagy egy új ruhát. Talán észre sem vetted még, hogy talán ugyanaz játszódik le benned mindkét esetben. Mi az, amit még a ruhavásárlás mintájára csinálsz? Vagy egy másik példa: Hogyan tanulok? Hogyan idézem fel, hogy egy szót hogyan írok le helyesen?
  • Átfogó NLP modellek

    Ezen elméletek nagyon jól összefoglalják a gyakorlatokat és azok elméleti hátterét.
  • Szubmodalitásos gyakorlatok: Süttyölés

    Egy szokás (rendszeres viselkedés) megváltoztatására és egy új képességre való felváltásra irányuló gyakorlat, mely többek között gyors fóbia megszüntetésre is alkalmas.

    „Volt egy fóbiám. Elfogott az undor a darált húsra. Persze tudtam a forrását, de nem tudtam vele mit kezdeni. Aztán megcsináltam a gyakorlatot. Még ma is imádom a darált húsos ételeket. Hmm, egy jó kis bolognai spagetti…”

  • Záróhétvége

    Henrik Lell kidolgozott egy programot, amelyben mesterien ötvözi a kineziológia és az NLP módszereit. Ebből a sajátos technikából kapunk ízelítőt. Az módszer lényege a korlátozó hiedelmeink megtalálása és  átformálása. A korlátozó hiedelmeink kialakulhatnak már kora gyerekkorban, sőt már egész csecsemőkorban. Ezek a hiedelmek aztán beépülnek a tudattalanba, és onnan fejtik ki aztán egész életünkben „áldásos” hatásukat…

Ha a tanfolyam 9 hónapja még beláthatatlannak tűnik Számodra, érdemes tudnod, hogy az AlapokAlapja részegység elvégzése után, a HaladóNLP részegység megkezdése előtt lehetőséged van a tanfolyam megszakítására és egy következő kurzuson történő folytatására.

Abban az esetben, hogyha a 9 hónapos kurzust nem tudod vállalni, akkor lehetőséged van a nyári Intenzív NLP Alaptanfolyam keretében, mindössze 12 nap alatt, bentlakásos formában elvégezni.

Az alaptanfolyam után a Mestertanfolyamon folytathatod NLP-s tanulmányaidat.

Ide kattintva olvashatsz arról, hogy hogyan is történik nálunk egy NLP tanfolyam.

Olvasd el azok visszajelzéseit, akik már elvégezték az alaptanfolyamot!