A rokonszenvteremtés magasiskolája

Szilágyi Csaba írása a Magyar Coachszemle oldalán:

 

A segítő foglalkozásoknál, a tanácsadói, értékesítői illetve a coaching munkánknál kiemelkedően fontos, hogy a Te, mint tanácsadó vagy segítő személy tudj kapcsolódni az ügyfeledhez. Igazán csak ebben az összekapcsolódott állapotban tudsz ráhangolódni az ügyfél problémájára, és megérteni azt, ami benne van. Ebben az úgynevezett rokonszenves állapotban két ember között több síkon is megindul az információ áramlás, kialakul egy bizalmi burok a két ember között. Mindkét irányból azt érezhetjük, hogy figyelnek ránk és megértenek minket, harmónia és bizalom van közöttünk. Hétköznapi nyelvezetben szoktuk azt is mondani, hogy “egy hullámhosszon” vagyunk. Ezt az egy-hullámhossz állapotot rokonszenvnek, és az összekapcsolódási folyamatot rokonszenvteremtésnek, NLP-s szóhasználattal rapportnak nevezzük.

Az írásom további részében az egyszerűség kedvéért a rokonszenvteremtést a coaching folyamatban fogom bemutatni, de ugyanez érvényes bármelyik segítő vagy tanácsadó munkában is.

Coachként az én felelősségem, hogy kézben tartsam a folyamatot. Így elsősorban az én feladatom az, hogy a rokonszenv meglegyen az ügyféllel, így nagyon fontos coaching eszköz a rokonszenvteremtés.

A rokonszenvteremtés egyik kulcsa a tükrözés, és az, hogy ezt a tükröt valójában a tudattalanjának mutatjuk. Itt most nem abban az értelemben használjuk a tükrözést, hogy valamely viselkedését azért tükrözzük az ügyfélnek, hogy tudatosítsuk benne ezt a haszontalan viselkedést, hanem a tükörben olyan tulajdonságokat, viselkedést mutatunk neki, ami ott és abban a pillanatban számára éppenhogy szimpatikus lehet. Társas lényként szeretünk együtt csinálni dolgokat, hasonlóan gondolkodni, szoktuk mondani: hasonló a hasonlónak örül. Fontos megjegyezni, hogy a rokonszenv 90-95%-ban nem a szavak (tartalom) szintjén jön létre. Így a folyamatban az a feladat, hogy megfigyeljük a másik embernek azon tulajdonságait, ami számára saját viselkedésében természetes, könnyű, olyan szokás, mozdulat, ami komfortos számára, és talán már nincs is tudatában annak a cselekvésének.

Nagyon egyszerű dolgokra érdemes figyelni kezdetben.

Ilyen például az együtt légzés. Első gyakorlatként, amikor beszélgetünk valakivel, figyeljük meg az ő légzését, és ahogy lélegzik vegyük fel azt a ritmust. Úgy mondjuk, együtt lélegzünk. Tudatos gyakorláshoz kérjünk meg egy segítőt, aki most támogat minket, partner a gyakorlatban.

Helyezkedjünk el kényelmesen egymással szemben, úgy hogy jól lássuk egymást, egymás felső testét, hogy megfigyelhessük egymás légzését úgy, hogy keveset kelljen kipillantani egymás tekintetéből. Az a legjobb, ha úgy ülünk vagy állunk, hogy a másik vállát, mellkasát a “perifáriás látómezőben”, a fókusz szélén lássuk. Az egyikünk lesz a coach, a másik a ügyfél.
Most nézzünk egymásra. Az ügyfél szereplő csak lélegzik, a coach pedig elkezdheti felvenni a légzésének a ritmusát. Csak figyeljük egymást, a coach figyelje a kliens légzését, ütemét, mélységét. A coach elkezd ráhangolódni, és csak lélegezzünk együtt egy jó darabig.
Majd a coach, néhány perc után, egyszercsak elkezdi a légzésnek az ütemét finoman változtatni, és figyeli, hogy a ügyfél elkezdi-e követni. Azaz, ha kicsit gyorsabban lélegzik, akkor az ügyfél is gyorsabban fog lélegezni kis késleltetéssel. Finoman változtassunk. A tapasztalat miatt hasznos a gyakorlatot megcsinálni úgy is, hogy aki most coach volt, az legyen ügyfél szereplő, és aki eddig ügyfél volt, most ő legyen a coach.

Ha az ügyél követi a coach légzését, akkor létrejött a csatlakozás, kialakult az a mély bizalmi légkör, amelyikben az ügyfél “szinte feltétel nélkül” rábízza magát a coachra. A folyamat maga így néz ki: 1. a coach követi az ügyfél légzését, 2. kialakul a csatlakozás, a harmónia, a rokonszenv, a bizalmi légkör, 3. a coach átveszi a vezetést, 4. az ügyfél pedig követni fogja.

Érdekes lenne kipróbálni azt a japán módszert, hogy üzleti tárgyalásokon, ahol megegyezésre kell jutni a tárgyaló feleknek, a tárgyalást vezető megkéri a jelen levőket, hogy figyeljék az ő légzését, és vegyék fel annak ritmusát. Csak pár percről van szó. Vagy egy mediációs megbeszélés elején ugyanígy együtt lélegeztetni a szembenálló feleket. A japánok ezt már nagyon régóta tudják, hogy az együttlégzéssel már nagyon rövid idő alatt meg tudnak teremteni egy olyan tudattalan konszenzust, amit direkt módon, szavakkal csak nagyon hosszan lehetne, vagy egyáltalán nem is.

Coachként természetesen lehetünk tudatosak arra, ha mi magunk nem szívesen akarunk csatlakozni az ügyfélhez. Például nagyon ziháló légzése van, fokozott idegállapotban, stresszes, hevesen gesztikulál. Ilyenkor megvárhatjuk, amíg lenyugszik, vagy éppen határozottan kizökkenthetjük ebből a feszült állapotból. Ha éppen benne vagyunk egy csatlakozott állapotban, és úgy értékeljük, hogy ami átjön az ügyféltől, az számunkra nem jó, nem hasznos, úgymond, nem ökológikus, akkor tudatosan is megtörhetjük a csatlakozást. Helyzetet változtatunk, hirtelen elfordulunk, kilépünk a “tükörből”.

Coachként még számos tükrözési mód van, amivel megteremthetjük a rokonszenvet. Csatlakozhatunk az ügyfél testtartásához, fejtartásához, valamely mozdulatához, apró, rendszeres mozgásához (pl. néha rúg egy kicsit a lábfejével, miközben keresztben van a lába), vagy játszik valamivel a kezében. Ha a beszélgető partner ül, mi is üljünk, ha neki most kényelmesebb állva beszélgetnie, álljunk fel mi is. Legerősebben akkor tudunk csatlakozni, ha úgy helyezkedünk el, hogy egyenes fejtartással tudjunk egymás szemébe nézni.

Még finomabb csatlakozást hozhatunk létre, ha úgynevezett “kereszttükrözést” alkalmazunk. Ilyenkor nem direkt módon tükrözünk, hanem például, ha az ügyfél keresztbe teszi a lábát, akkor mi a karunkat tesszük keresztbe magunk előtt. Ha dobol a lábával, akkor mi finoman ugyanazt a ritmust üthetjük az egyik ujjunkkal. A lényeg találjunk valamit a másik fiziológiás viselkedésében, amit ritmikájában, vagy alakzatában más testrészünkkel tudunk tükrözni.

Egyszer nekem sikerült valakinek a hadarását lelassítanom úgy, hogy a két hüvelykujjammal elkezdtem olyan ütemben “malmozni” (úgy hogy kevésbé legyen feltűnő), ahogy ő beszélt. Majd amikor azt éreztem, hogy szinkronban vagyunk, akkor elkezdtem lassítani a malmozáson, és figyeltem a hatást. Kb. két perc alatt sikerült egy “normális” beszédtempóra lassítanom a beszédét. Azután persze, hogy megtörtem a csatlakozást, azonnal ismét hadarni kezdett.

A csatlakozás haladó szintjénél úgy is létrehozhatunk csatlakozást, ha megfigyeljük az ügyfél beszédét. Van-e valamilyen jellemző szóhasználata? A szóhasználata alapján mi lehet a megjelenítő rendszere? Képekben beszél? Például: látom, mutatom, beszéd közben mutogat, színesen, gazdag képvilággal beszél? Vagy sok hangra utaló szavakat használ? Például: elmondja, hallja, meghallja a dolgokat, érzékeny a zajokra, dallamosan beszél, néha halk, néha hangos? Vagy érzésekről beszél? Például “úgy érzem”, “azt gondolom”, “csináljuk”, jön-megy, gyakran megérint tárgyakat, másik embert, saját magát?
Amikor ilyen szinten felfedezzük a másikat, akkor csatlakozhatunk ehhez a megjelenítő rendszerhez. Ehhez kell egy tudatosság is, ha felfedezem, hogy az én megjelenítő rendszerem az különbözik a másik félétől. Ez fontos is, mert nagyon hamar kialakulhat az “elbeszélünk egymás mellett” érzése, ha egy auditív embernek mindenáron meg akarok “mutatni” valamit. Neki egyszerűen csak el kell mondani.
Ez a fajta csatlakozás nagyon hasznos olyankor is, amikor személyesen nem látjuk a másikat, például telefon beszélgetésekben. Ilyenkor leginkább ahhoz tudunk csatlakozni, amit hallunk és ahogyan halljuk.

A fentieket úgy gyakorolhatjuk, hogy kezdetben tudatosan figyeljük a másik ember szokásait és beszédének jellemzőit (hangszín, hangmagasság, tempó, képek, hangok, érzések mennyisége a beszédében). Válasszunk ki egy csatlakozási módot, és aszerint figyeljük meg egy-egy napig az embereket. Így finoman tesztelhetjük is a csatlakozásokat.

Végül pedig egy kis összefoglaló, hogy miért is hasznos a csatlakozás a coaching folyamatban.

A rokonszenv által kialakult bizalmi légkörben:

  • az ügyfél könnyebben megnyílik
  • sokkal befogadóbb lesz
  • hamarabb kialakul az egyetértés
  • mitőbb a két ember közt kialakulhat az “egység-érzés”
  • kisebb lesz az ellenállása a folyamattal kapcsolatban
  • coachként sokkal hamarabb “ráérzek” az ügyfél problémájára
  • olyan információt is jobban érzékelek, amit az ügyfél nem mond ki
  • magasabb szinten leszek kíváncsi és tudatos a másikra

Szilágyi Csaba
NLP mester és coach

csaba.szilagyi@nlpakademia.hu

Részvételi feltételek

Az NLP Akadémia által ajánlott képzések lehetnek nyíltak vagy zártkörűek.

Ki jelentkezhet?
A nyílt képzésekre felnőtt magyar vagy a magyar nyelvet megfelelő szinten értő és beszélő külföldi állampolgár jelentkezhet. Igény szerint angol nyelvű képzéseket is tartunk.
A képzésekről az NLP Akadémia honlapján lehet tájékozódni. A tanfolyamok résztvevőivel felnőttképzési szerződést kötünk, melyhez az adatokat a fenti adatlapon kell megadni.

Hogyan jelentkezhetek?
A különböző képzésekre jelentkezhetsz a honlapon vagy e-mailben is. Ha az elérhető tájékoztatás nem nyújt elegendő információt, kérjük, keresd meg munkatársunkat, aki készséggel áll rendelkezésre.
A jelentkezési és a fizetési határidők betartása nagyon fontos a helyszínek szervezése és a tanfolyami helyed biztosítása miatt. Az NLP Akadémia fenntartja magának a helyszínváltoztatás jogát.

Hogyan fizetem a részvételi díjat?
A részvételi díj befizetése átutalással történik. Az átutalási információkat az NLP Akadémia munkatársa a felnőttképzési szerződés tervezetével együtt küldi meg. A befizetési határidő elteltével, egyéb megállapodás hiányában, a jelentkező helye nem biztosított.
A tanfolyamok időtartamától függően határozzuk meg a hiányzási lehetőségeket. A két- háromnapos képzésekről nem lehet hiányozni. Hiányzás esetén a részvételi díjat nem térítjük vissza. A résztvevő másik csoporthoz való csatlakozással tudja pótolni a kihagyott napot.

Lemondhatom-e a képzést?
A jelentkezési határidő elteltével és a teljes részvételi díj befizetését követően a képzés lemondási feltételei a következők: a képzés kezdő időpontja előtt 1 héttel a részvételi díj 50%-a visszafizethető, a képzés kezdő időpontja előtt 3 nappal 20%, ezt követően visszafizetés nem áll módunkban. Külön megállapodásban születhet döntés a befizetett díj egy későbbi tanfolyamon való felhasználásáról.

Az oktatás módja
A tréner a résztvevők segítségével bemutatja a módszereket. Nem helyzetjátékokról van szó, a résztvevők valódi problémákkal, igazi célokkal dolgoznak. A bemutatót követően a résztvevők kérdéseket tehetnek fel azzal kapcsolatban, hogy mit élt át a résztvevő a gyakorlat közben és a trénernek is, aki elmagyarázza a módszer lényegét, a gyakorlat lépéseit és felhívja a figyelmet az esetleges nehézségekre. A résztvevők 2 vagy 3 fős kiscsoportokban tapasztalt coachok támogatásával megcsinálják a gyakorlatot.

A résztvevők visszajelzést kapnak, megosztják élményeiket a csoporttal és ismételten kérdéseket tehetnek fel. Megbeszélik a módszer gyakorlati alkalmazását, hol, mikor érdemes használni.

Felnőttképzési nyilvántartási szám
B/2020/004163

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

 

Az NLP Akadémia Kft. tájékoztatja az nlpakademia.hu, i-coaching.hu, sorsfordito.hu, nlpkonyvek.hu oldalakon érdeklődőket és a regisztrálókat az általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelésével kapcsolatos gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogairól és azok gyakorlásának módjáról.

1.    Az adatkezelők személyének azonosítása

Név: NLP Akadémia Kft.
Székhely: 1094 Budapest, Tűzoltó utca 13. fszt. 1.
Adószám: 14897784-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-925063
E-mail: info@nlpakademia.hu
Telefon: +36-(30)-919-8280
Adatkezelési nyilvántartási szám:  NAIH-65098/2013
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/004163

2.    A tájékoztató célja, hatálya

A tájékoztató célja, hogy bemutassa az NLP Akadémia Kft. által alkalmazott adatkezelést, a követett adatbiztonsági szempontokat. Hatálya az 1. pontban bemutatott adatkezelőre, honlapja látogatóira valamint képzésein, workshopjain és rendezvényein résztvevő személyekre terjed ki. Jelen szabályzat hatálya az alábbi weboldalakra terjed ki:

- nlpakademia.hu

- i-coaching.hu

- sorsfordito.hu

- nlpkonyvek.hu

3.    Egyes adatkezelések

3.1 Regisztráció hírlevél küldéséhez

3.1.1 Adatkezelés célja

A regisztráció célja, hogy a honlap látogatója – saját kezdeményezése alapján –tájékoztatásokat, ajánlatokat kaphasson az NLP Akadémia Kft. képzéseiről, workshopjairól és rendezvényeiről.

3.1.2 Kezelt adatok körei, céljai

A regisztráció során az oldal látogatóinak meg kell adniuk a következő adatot:

- E-mail cím

Az e-mail cím a tájékoztató megadásához szükséges és elégséges.

3.1.3 Jogalap

Az adatkezelés jogalapja a 2. pontban felsorolt oldalakon érdeklődő előzetes hozzájárulása.

3.1.4 Érintettek köre

Érintettek azok a személyek, akik – saját kezdeményezésük alapján – azonosíthatóvá kívánnak válni a 3.1.1 pontban rögzített célból.

3.1.5 Adatkezelés időtartama

Az adatkezelés a hírlevélről való leiratkozásig történik. A leiratkozás a hírlevélben található „Leiratkozás” gomb vagy link megnyomásával lehetséges. Emellett lehetőség van e-mailben is kérni a regisztráció törlését, melyet 3 munkanapon belül teljesítünk. A képzési rendszerünk 3.4 pont szerinti ügyfél adatbázisában történő adatkezeléshez az érintettektől külön erre szolgáló hozzájárulást kérünk.

3.2 Regisztráció rendezvényeinken való részvételre

3.2.1 Adatkezelés célja

Rendezvények (nyílt estek, konferenciák) szervezése, lebonyolítása.

3.2.2 Kezelt adatok körei, céljai

- név

- e-mail cím

A fenti adatok közül – a várható létszám ismeretén túl - a név a jelentkező azonosításához, az e-mail cím pedig a kapcsolattartáshoz szükséges és elégséges.

3.2.3 Jogalap

Az adatkezelés jogalapja a 2. pontban felsorolt oldalain keresztül a rendezvényekre jelentkezők előzetes hozzájárulása.

3.2.4 Érintettek köre

Érintettek azok a személyek, akik a 2. pontban felsorolt oldalain keresztül jelentkezővé válnak.

3.2.5 Adatkezelés időtartama

A rendezvények lebonyolítása után az adatokat – a cél megvalósulására tekintettel – töröljük. Ettől függetlenül a jelentkezők bármikor e-mailben kérhetik a regisztrációjuk törlését, melyet legfeljebb 3 munkanapon belül teljesítünk.

3.3 NLP képzésekre vagy workshopokra jelentkezés

3.3.1 Az adatkezelés célja

Részvétel biztosítása az NLP Akadémia által meghirdetett képzéseken vagy workshopokon.

3.3.2 A kezelt adatok körei, céljai

- név

- anyja neve

- születési hely és idő

- levelezési cím

- e-mail cím

- telefonszám

- a legmagasabb iskolai végzettség

- oktatási azonosító

A fentiek közül a név az azonosításhoz, az e-mail és levelezési cím, valamint a telefonszám a kapcsolattartáshoz, anyja neve, a születési helye és ideje, a legmagasabb iskolai végzettsége és az oktatási azonosító a hatályos jogszabályoknak megfelelő statisztikai adatszolgáltatáshoz, és tájékoztatási kötelezettség teljesítéséhez szükséges.

3.3.3 Jogalap

Az adatkezelés alapja a képzéseinkre, workshopjainkra jelentkezők önkéntes hozzájárulása.

3.3.4 Érintettek köre

Érintettek azok a természetes személyek, akik a képzéseinkre, workshopjainkra jelentkeznek.

3.3.5 Adatkezelés időtartama

Az adatokat ebben a körben a képzési dokumentumok keletkezésétől számított 8. év végéig kezeljük. Ettől függetlenül a résztvevők bármikor e-mailben kérhetik a regisztrációjuk törlését, melyet legfeljebb 3 munkanapon belül teljesítünk. A képzési rendszerük 3.4 pont szerinti ügyfél adatbázisában történő adatkezeléshez az érintettektől külön hozzájárulást kérünk.

3.4 Ügyfél adatbázis (címlista)

3.4.1 Az adatkezelés célja

Az ügyfél adatbázisunk az NLP Akadémia Kft. tevékenysége iránt érdeklődők, képzéseinken, workshopjainkon, rendezvényeken résztvevők adatainak nyilvántartása.

3.4.2 A kezelt adatok körei, céljai

ADAT ADATKEZELÉSI CÉL
név azonosítás
email cím kapcsolattartás
telefonszám kapcsolattartás
elkezdett, befejezett képzések előmenetel nyilvántartása

3.4.3 Jogalap

Az adatkezelés jogalapja az érintettek hozzájárulása

3.4.4 Érintettek köre

Érintettek azok a természetes személyek, akik akár a 2. pontban felsorolt honlapokon, akár a képzéseken, akár a workshopokon előzetes tájékoztatás alapján hozzájárulnak adataiknak az ügyfél adatbázisban történő adatkezeléséhez.

3.4.5 Adatkezelés időtartama

Az adatokat 5 év után töröljük. Ettől függetlenül a jelentkezők bármikor e-mailben kérhetik adataik törlését az ügyfélnyilvántartásunkból, melyet legfeljebb 3 munkanapon belül teljesítünk.

3.5. NLP könyvek megrendelése

3.5.1. Az adatkezelés célja

A megrendelés visszaigazolása, díjbekérő és számla kiállítása, küldése, a megrendelés teljesítése.

3.5.2. A kezelt adatok köre és célja

A megrendelő neve és címe, cég esetében cégnév, székhely és adószám. A megrendelés időpontja, a számla adatai, a számla kiállításának időpontja. A kezelt adatok a megrendelő és a megrendelés azonosítására, kapcsolattartásra, számlázásra és csomagszállításra szolgálnak. A megrendelés során megadott adatokat nem ellenőrizzük, helyességükért a megrendelő felel.

3.5.3. Jogalap

Az adatkezelés jogalapja jogszabályi előírás és az érintettek hozzájárulása.

3.5.4. Érintettek köre

Az adatkezelésben érintett személy, legyen magánszemély vagy jogi személy, aki a 2. pontban felsorolt oldalakon keresztül megrendelést ad le.

3.5.4. Az adatkezelés időtartama

Az adatkezelés a megrendelés teljesítéséig tart. A számviteli bizonylatokat a Számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése értelmében nyolc évig meg kell őrizni. A megrendelő kérelmére, hírlevél küldése céljából a megrendelő adatai bekerülhetnek az NLP Akadémia adatbázisába.

4.    Érintettek jogai és joggyakorlás

Az érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni az NLP Akadémia Kft. által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról, továbbá bármikor kérheti azok helyesbítését, módosítását, megváltoztatását, törlését.

Az NLP Akadémia Kft. az ügyfél kérésére további tájékoztatást ad az ügyfélre vonatkozó, általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Az NLP Akadémia Kft. a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül írásban a magadott e-mail címre küldi el a kért tájékoztatást.

A regisztráció törlését az ügyfelek a „kapcsolat” menüponton keresztül, vagy az info@nlpakademia.hu e-mail címre küldött levélben kérhetik. A kérelmet a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 15 napon belül teljesítjük.

Az érintett az adatainak kezelésével kapcsolatos sérelem esetén beadvánnyal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, postacím: 1530 Budapest, Pf. 5., telefon + 36 1 391 1400, fax: + 36 1 391 1410, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu ).

Az érintett az adatainak kezelésével kapcsolatos sérelem esetén bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A pert az érintett – választása szerint - a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.

5.    Adatfeldolgozás, adattovábbítás

Az adatokat elsődlegesen az NLP Akadémia Kft. belső munkatársai jogosultak megismerni, harmadik személyek részére nem adják át és nem teszik közzé.

Hatósági ellenőrzés során a résztvevők adatai anonim módon átadhatók a hatóságok részére a hatályos jogszabályoknak megfelelően.

Az informatikai rendszer üzemeltetése körében az NLP Akadémia Kft. adatfeldolgozót (pl. rendszerüzemeltető) vesz igénybe.

Az adatfeldolgozó:

NÉV CÍM TEVÉKENYSÉG
NETSOFT&HR Bt. 2360 Gyál, Wesselényi utca 17/1. rendszergazdai tevékenység

Az NLP Akadémia Kft. informatikai rendszere a weboldal használatával a látogatók felhasználói szokásáról és aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a látogatók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

Minden olyan esetben, ha az NLP Akadémia Kft. az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni a szolgáltatott adatokat, erről ügyfeleit tájékoztatja, és egyben megkéri előzetes hozzájárulását, és csak annak birtokában használja fel eltérő célra. A látogató számára biztosítjuk a kért felhasználás elleni tiltakozás lehetőségét.

6.    Adatbiztonságról

Az NLP Akadémia Kft., illetve tevékenységi körében az adatfeldolgozó minden esetben gondoskodik az adatok biztonságáról. Megteszünk minden olyan technikai és szervezési intézkedést, melyek az adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. A törvényi előírásoknak megfelelően megfelelő intézkedéseket tettünk az adatok védelmére, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

7.    Egyebek, záró rendelkezések

A rendszer a weboldalon tett látogatások alkalmával néhány cookie-t küld a látogató számítógépére, amelyek révén annak böngészője egyedileg azonosíthatóvá válik.

Ezen cookie-k felhasználása a következő: A böngésző programok ezen cookie-k segítségével tárolják, a NLP Akadémia Kft. webhelyén tett látogatásait, a weboldalon történt tevékenységek állapotait az oldal működése illetve a felhasználói élmény fokozása érdekében.

Alkalmazott cookie-k (sütik):

- felhasználó (oldallátogató) által rögzített adatokat tároló sütik

- felhasználó központú munkamenet-sütik

- multimédia-lejátszó munkamenet-sütik

- a felhasználói felület testre szabását segítő munkamenet-sütik

A felhasználók az internetes böngészők adatvédelmi beállításainál kapcsolhatják ki és be a cookie-k kezelést. A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt a cookiek tiltásával vagy kikapcsolásával kapcsolatosan.

A weboldalon található, más által üzemeltetett oldalakra navigáló linkekre kattintva a látogató a weboldalt elhagyja, átlép a hivatkozott oldalakra, és adatainak kezelése attól fogva azon oldal tulajdonosa által történik. (A folyamat a böngészőprogram címsorában kísérhető figyelemmel.)
A más oldalon megadott személyes adatok, vagy más oldalak üzemeltetői rendszerében képződő, vagy a mások által gyűjtött technikai adatok kezeléséért az NLP Akadémia Kft. felelősséget nem vállal.

Amennyiben a látogató szolgáltatás igénybevételéhez a regisztráció során harmadik fél adatait adta meg annak írásos hozzájárulása nélkül, és a weboldal használata során azzal bármilyen módon kárt okozott vagy visszaél, az NLP Akadémia Kft. jogosult a látogatóval szembeni kártérítés érvényesítésére. Az NLP Akadémia Kft. ilyen esetben minden tőle telhető tájékoztatást és segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

A tájékoztatóban használt fogalmak

Látogató az a személy, aki az NLP Akadémia Kft. honlapját bármely okból felkeresi.

Érdeklődő az a személy, aki az NLP Akadémia Kft. honlapján meghirdetett programokkal kapcsolatban információt kér, aki az oldalon lehetővé tett formában a kapcsolatot felvette.

Jelentkező az a személy, aki az NLP Akadémia Kft. oldalán meghirdetett bármely képzésre vagy workshopra az ott megadott módon jelentkezett.

Résztvevő az a személy, aki az NLP Akadémia Kft. felnőttképzési szerződését aláírta.

Budapest, 2021. január 10.

Dr. Stenger Györgyi

ügyvezető